O ŠKOLE PRO RODIČE PRO ŽÁKY ŠKOLNÍ DRUŽINA ŠKOLNÍ JÍDELNA FOTOGALERIE HLAVNÍ STRÁNKA

O ŠKOLE
MATEŘSKÁ ŠKOLA
Představení školy
Pro předškoláky
Školská rada
Projekty
Učební dokumenty
Zaměstnanci školy
Školní rok 2020/21
Vyučovací hodiny
Školní řád ZŠ a MŠ
Poskytování informací
Výroční zprávy
Užitečné odkazy
Volná místa
Dokumenty
Projektová výuka
Úspěchy žáků
Přírodovědná gramotnost
EU peníze školám
Rozšíření kapacit MŠ – ZŠ a MŠ Vyškov, Letní pole
Kontakty, konzultační hodiny
Elektronická žákovská knížka
GDPR

 

Základní škola a Mateřská škola Vyškov, Letní pole, příspěvková organizace - ekatalog.czZákladní školy - ekatalog.cz
JMÉNO: HESLO:



21.10.2009 16:11 Přírodovědné praktikum 7. ročníků
V rámci projektu „Zvyšování přírodovědné gramotnosti žáků“, spolufinancovaném ESF, jsme se zúčastnili přírodovědného praktika v Lednicko - valtickém areálu.

Ráno 15.10. v 6.45 jsme měli sraz na vlakovém nádraží ve Vyškově. Paní učitelka koupila jízdenky  a vyrazili jsme autobusem do Brna. (Autobusem proto, že na železniční trati Vyškov Brno a zpět byla celý týden vlaková výluka.) Doprovod nám dělalo sychravé a deštivé počasí, byla zima.

Asi po 45 minutách jsme dorazili do Brna a v teplé čekárně jsme počkali na náš

vyhlídkový vláček z 50.let 20.století. Jmenoval se „Hurvínek“. Když vláček přijel a my jsme nastoupili, pozastavovali  jsme se nad tím, že ve vlaku jsou dřevěné sedačky a hluk.

Pan vlakvedoucí nám rozdal odznaky, časopisy a bonbóny. Kdo chtěl, mohl strávit celou cestu v kabině se strojvedoucím a ptát se na různé věci.

Ve vlaku nám paní učitelka rozdala pracovní listy a měli jsme za úkol fotit a zaznamenávat, co jsme viděli. Tedy provádět fotodokumentaci krajiny z hlediska různých druhů ekosystémů, které běžely za oknem jako film.

Asi za hodinu a čtvrt jsme dorazili do Lednice, vzali si batohy, tašky a krosny a vydali se do 45 minut vzdáleného Hippoclubu, kde jsme se ubytovali.

Převlékli jsme se a šli na dobrý oběd.

Po obědě jsme se museli pořádně nabalit do teplého oblečení a vyrazili jsme do terénu. Přes nepříznivé počasí jsme venku plnili  spoustu úkolů a sbírali suché plody a listy k dalšímu zkoumání, navštívili akvárium Malawi, kde nás opět čekala spousta úkolů, dále velmi zajímavou přírodovědnou výstavu o Indonésii a zámecký skleník, kde jsme opět řešili úkoly v pracovních listech.

Po pětihodinové práci v terénu jsme se vrátili do Hippoclubu, kde jsme se navečeřeli, a pak v jídelně pokračovali ve vyplňování pracovního sešitu. Paní učitelka nám dělala konzultantku.

Ve 22 hodin byla večerka, šli jsme tedy spát.

Druhý den 16.10. jsme opět vyrazili do parku, řešili různá pobytová znamení živočichů a určovali přibližnou výšku a stáří stromů jednoduchými měřeními a výpočty.

Po obědě jsme šli ke koním, získávali informace, mohli jsme je hřebelcovat, kydat hnůj a jako sladká tečku jsme si vychutnali vyjížďku kočáry po lednickém parku.

Následoval pěší pochod se zavazadly na vlakové nádraží, vláček  nás odvezl do Brna, a odtud jsme pokračovali autobusem zpět domů do Vyškova.

V Lednici se mi moc líbilo, získala jsem spoustu nových informací, naučila jsem se pracovat v týmu…

Tím ale práce zdaleka nekončí! Zpracovávat  informace a materiál budeme průběžně celý rok.

                                Za třídy 7.A a 7.B informuje žákyně Tereza Kydalová

 

I N V E S T I C E   D O   R O Z V O J E   V Z D Ě L Á V Á N Í

I N V E S T I C E   D O   R O Z V O J E   V Z D Ě L Á V Á N Í

 

 

TOPlist

© Základní škola Vyškov, Letní pole, příspěvková organizace